BRATISLAVA - Praktické príklady podlimitných a nadlimitných zákaziek po NOVOM

5. júna 2025 09:00-15:00 hod

Mgr. Branislav Hudec

Pôsobí na Úrade pre verejné obstarávanie ako generálny riaditeľ sekcie metodiky a vzdelávania. Disponuje 19 ročnými skúsenosťami v oblasti verejného obstarávania, vrátane skúseností na Ministerstve investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR, kde pôsobil ako riaditeľ odboru verejného obstarávania. Pôsobil aj na Ministerstve financií SR (kontrola eurofondových zákaziek), a v súkromnom sektore (príprava ponúk a uplatňovanie revíznych postupov za uchádzača). Je autorom príručiek pre prijímateľov k procesu a kontrole verejného obstarávania financovaného z fondov EÚ. Študoval právo na Právnickej fakulte UK. Popri aplikačnej praxi sa venuje aj lektorskej činnosti a publikačnej činnosti.

Forma Workshop
Dátum 5. júna 2025
Dĺžka 1 deň
Úroveň Stredne pokročilý
Určený pre verejných obstarávateľov, záujemcov, uchádzačov o verejné zákazky, kontrolórov na riadiacich orgánov, ÚVO, NKÚ, audítorov na Ministerstve financií SR, žiadateľov o príspevok z fondov EÚ, konzultačné, poradenské spoločnosti, advokátske kancelárie, ktoré po

Cieľ

Cieľom školenia je poskytnúť účastníkom komplexný prehľad o zadávaní podlimitných a nadlimitných zákaziek obstarávania (podmienky účasti, opis predmetu zákazky, kritériá na vyhodnotenie ponúk, postupy vo verejnom obstarávaní) nielen v rovine teórie, ale aj na príkladoch dobrej praxe. Súčasťou školenia budú príklady nastavenia podmienok účasti, úspešné uplatnenie iných kritérií ako len najnižšia cena, návody na správne vedenie prípravných trhových konzultácií a mnoho ďalšieho, pričom tieto príklady budú vedieť účastníci školenia uplatniť pri verejných obstarávaniach vyhlásených v rámci ich organizácie.


Prihláška na školenie na stiahnutie TU.


Prihlasujte sa prosím včas!  Hláste predbežný záujem, zabránite tým presunom školení!


V cene je zahrnuté

organizačné a technické zabezpečenie, materiály pre účastníkov, náklady lektora, občerstvenie behom celého dňa, teplé a studené nápoje, skvelá káva z kávovaru
Rozsah a náplň
  • Vysvetlenie základných pojmov: zákazka, uchádzač, záujemca, skupina dodávateľov, subdodávateľ
  • Predstavenie subjektov, ktoré vyhlasujú zákazky: verejný obstarávateľ, obstarávateľ, osoba podľa § 8
  • Finančné limity (nadlimitné zákazky, podlimitné zákazky, zákazky malého rozsahu)
  • Ako zadávať zákazky, na ktoré sa nevzťahuje pôsobnosť zákona o verejnom obstarávaní?
  • Ako na určenie predpokladanej hodnoty zákazky (praktické príklady)
  • Ako viesť prípravné trhové konzultácie a čo je to predbežné zapojenie záujemcov a uchádzačov
  • Podmienky účasti osobného postavenia, finančného a ekonomického postavenia, technickej alebo odbornej spôsobilosti
  • Príklady podmienok účasti technickej alebo odbornej spôsobilosti: referencie, kľúčoví experti (počet rokov praxe, účasť na projektoch, certifikáty)
  • Opis predmetu zákazky (príklady opisu predmetu zákazky vo vybraných súťažiach)
  • Kritériá na vyhodnotenie ponúk (predstavenie aj iných kritérií ako najnižšia cena: kvalita tímu expertov, kvalita plnenia predmetu zákazky, lehota výstavby, sociálne/zelené kritériá)
  • Nadlimitné zákazky a predstavenie základných postupov od verejnej súťaže, cez užšiu súťaž až po rokovacie konania a súťažný dialóg
  • Dynamický nákupný systém: zriadenie DNS, zadávanie čiastkových zákaziek, vrátane príkladov z praxe (navýšenie rozsahu DNS, predĺženie trvania DNS, určovať či neurčovať PHZ pri čiastkových zákazkách?)
  • Podlimitné zákazky po novom

-          Podlimitné zákazky s oslovením minimálne troch hospodárskych subjektov

-          Zjednodušený postup pre zákazky na bežne dostupné tovary a služby (EKS), príklady opisných formulárov

-          Bežný postup pre podlimitné zákazky (so zverejnením výzvy vo vestníku)

-          Výzva na rokovanie

  • Všeobecné metodické usmernenie k podlimitným zákazkám č. 1/2025 alebo keď chýba odkaz na druhú časť zákona o VO
  • Nastavenie podmienok účasti pri podlimitných zákazkách, opis predmetu zákazky pri podlimitných zákazkách

•            Zmeny zmluvy (dodatky) a pravidlá na ich uzatváranie, vrátane posledných metodických usmernení ÚVO

  • Konflikt záujmov vo verejnom obstarávaní, príklady z praxe, rozhodnutia ÚVO



Miesto konania
OTIDEA, s.r.o.
Astrová 2/A
821 01 Bratislava - Ružinov

1. poschodie

Spojenie MHD: Zastávka "Herlianska - OC Retro"
Autobus č. 75 (ŽST Vinihrady)
Autobus č. 50 (AS Mlynské Nivy)
Električka č. 8, 9
Prihláste sa na školenie: BRATISLAVA - Praktické príklady podlimitných a nadlimitných zákaziek po NOVOM
Celkom 123,00 € s DPH € (s DPH)

Partneri

Viac